Podatek od środków transportowych
- Przejdź do - strona Poprzednia
strona - Przejdź do - strona Następna
strona - Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku Pobierz
PDF - Kontakt z Urzędem
Obowiązek podatkowy w zakresie podatku od środków transportowych ciąży na osobach fizycznych i podatnikach niebędących osobami prawnymi będących właścicielami środków transportowych.
Wymagane dokumenty:
- wypełniona deklaracja na podatek od środków transportowych: DT-1
- wypełniony załącznik do deklaracji: DT-1A
Druki deklaracji do pobrania i złożenia:
- Urząd Gminy Młodzieszyn
ul. Wyszogrodzka 25 ( pokój Nr 7)
96-512 Młodzieszyn
Sposób wniesienia opłaty:
- w kasie Urzędu Gminy (kasa czynna w godz. 8.30 – 14.30) lub
- na rachunek bankowy: BANK SPÓŁDZIELCZY W SOCHACZEWIE
Nr konta: 15 9283 0006 0028 0783 2000 0010
Termin załatwienia sprawy:
Podatek od środków transportowych jest płatny - bez wezwania – w dwóch ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminie:
- I rata do dnia 15 lutego
- II rata do 15 września każdego roku
Uwagi i dodatkowe informacje:
- W terminie do dnia 15 lutego każdego roku należy składać właściwemu organowi podatkowemu (Urząd Gminy Młodzieszyn, ul. Wyszogrodzka 25, 96-512 Młodzieszyn ( pokój Nr 7) deklaracje na podatek od środków transportowych na dany rok podatkowy sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru.
- Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym środek transportowy został zarejestrowany, a w przypadku nabycia środka transportowego zarejestrowanego – od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym środek transportowy został nabyty.
- Po czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym środek transportowy został dopuszczony ponownie do ruchu po upływie okresu, na jaki została wydana decyzja organu rejestrującego o czasowym wycofaniu tego pojazdu z ruchu w takich przypadkach podatnik jest zobowiązany skorygować odpowiednio deklaracje w ciągu 14 dni od dnia zaistnienia tych okoliczności.
- Obowiązek podatkowy wygasa w przypadku zmiany właściciela środka transportowego zarejestrowanego.
Obowiązek podatkowy ciąży na poprzednim właścicielu do końca miesiąca, w którym nastąpiło przeniesienie własności (przykład: zawarcie umowy kupna – sprzedaży pojazdu dnia 15 marca 2023 r. skutkuje wygaśnięciem obowiązku podatkowego z dniem 31 marca 2023 r. dla zbywającego, natomiast dla nowego właściciela powstaniem od 1 kwietnia 2023 r. Należy podkreślić, że nie ma tutaj również fakt tzw. „przerejestrowania” pojazdu w wydziale komunikacji).
- Jeżeli obowiązek podatkowy powstał:
- po dniu 1 lutego, a przed 1 września roku podatkowego, podatek za ten rok płatny jest w dwóch równych ratach
w terminie:
a/ w ciągu 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego - I rata
b/ do dnia 15 września roku podatkowego – II rata
- po dniu 1 września, podatek jest płatny jednorazowo w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego.
Podstawa prawna:
1/ Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych z dnia 12 stycznia 1991 r (Dz. U. z 2023 r. poz. 70)
oraz Ordynacja podatkowa ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r (Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 z późn. zm.)
- Przejdź do - strona Poprzednia
strona - Przejdź do - strona Następna
strona - Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku Pobierz
PDF - Kontakt z Urzędem