Oświadczenia majątkowe
- Przejdź do - strona Poprzednia
strona - Przejdź do - strona Następna
strona - Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku Pobierz
PDF - Kontakt z Urzędem
Informacje dotyczące oświadczeń o stanie majątkowym składanych wojewodzie przez przedstawicieli administracji samorządowej
Podstawy prawne
- Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 506),
- Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2003 r. w sprawie określenia wzorów formularzy oświadczeń majątkowych radnego gminy, wójta, zastępcy wójta, sekretarza gminy, skarbnika gminy, kierownika jednostki organizacyjnej gminy, osoby zarządzającej i członka organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoby wydającej decyzje administracyjne w imieniu wójta (Dz. U. z 2017 r., poz. 2020).
Pierwsze oświadczenie w terminie 30 dni od dnia:
- złożenia ślubowania (radny, wójt, burmistrz, prezydent miasta),
Kolejne oświadczenia:
- co roku do dnia 30 kwietnia, wg stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego.
Ostatnie oświadczenie:
- na dwa miesiące przed upływem kadencji (radny, wójt, burmistrz, prezydent miasta),
Do pierwszego oświadczenia majątkowego marszałek województwa/starosta/wójt (burmistrz, prezydent miasta) zobowiązany jest dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej, jeżeli działalność prowadził przed dniem wyboru, zaś radny województwa/powiatu/gminy, jeżeli działalność prowadził z wykorzystaniem mienia (odpowiednio) województwa/powiatu/gminy, w którym uzyskał mandat.
Oświadczenie majątkowe według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego należy złożyć w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach wraz z kopią zeznania (PIT) o wysokości osiągniętego dochodu w danym roku podatkowym (osoby, które nie podlegają indywidualnemu rozliczeniu się z urzędem skarbowym, np. emeryci rozliczani przez ZUS, rolnicy, bezrobotni nie osiągający dochodów, dokonują na pierwszej stronie, w lewym górnym rogu składanego oświadczenia majątkowego, stosownej adnotacji odnośnie właściwego dla miejsca zamieszkania urzędu skarbowego).
Gdzie należy złożyć oświadczenia o stanie majątkowym
Wypełnione oświadczenia majątkowe należy przesłać pocztą w zaklejonej kopercie na adres:
- Urząd Gminy Młodzieszyn
ul. Wyszogrodzka 25
96-512 Młodzieszyn
/z dopiskiem „Oświadczenie majątkowe”/, - lub złożyć osobiście w zaklejonej kopercie /z dopiskiem „Oświadczenie majątkowe”/ w:
Sekretariacie Urzędu Gminy Młodzieszyn
Niezłożenie oświadczeń o stanie majątkowym w terminie
Jeżeli określone w ustawach samorządowych terminy na złożenie oświadczenia majątkowego (w zależności od pełnionej funkcji - 30 dni od dnia ślubowania, powołania, zatrudnienia) nie zostaną dotrzymane, wzywa daną osobę do niezwłocznego złożenia oświadczenia, wyznaczając dodatkowy 14-dniowy termin, który liczy się od dnia skutecznego dostarczenia wezwania.
Niezłożenie oświadczenia majątkowego mimo upływu dodatkowego terminu skutkuje:
- wójt, radny - wygaśnięcie mandatu,
Klauzula informacyjna dla osób składających oświadczenia majątkowe
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119
z 04.05.2016, str. 1 z późn. zm.) uprzejmie informuję, że:
Tożsamość administratora
Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Młodzieszyn reprezentowana przez Wójta Gminy
Mogą się Państwo z nami kontaktować w następujący sposób:
listownie na adres: Młodzieszyn (96-512), ul. Wyszogrodzka 25
poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą: /502c1uwyc5/SkrytkaESP
poprzez e-mail:
telefonicznie: 468641750
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Nad prawidłowością przetwarzania Państwa danych osobowych czuwa wyznaczony przez Administratora inspektor ochrony danych, z którym można się kontaktować:
listownie na adres: Młodzieszyn (96-512), ul. Wyszogrodzka 25
poprzez e-mail:
Cele przetwarzania Państwa danych i podstawa prawna
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadań związanych z przyjmowaniem, analizowaniem, przekazywaniem oświadczeń majątkowych na podstawie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku ciążącego na administratorze), zgodnie z :
- ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
- ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne.
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazane wyłącznie podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania przepisami prawa. Podmioty takie nie są jednak uznane za odbiorców danych.
Dodatkowo informacje podane w części A oświadczenia majątkowego stanowią informację publiczną
i są publikowane we właściwym Biuletynie Informacji Publicznej.
Okres przechowywania danych
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 6 lat, liczonych od roku następnego w którym złożono oświadczenie.
Przysługujące Państwu uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych
Przysługują Państwu następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz uzyskania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
(ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeśli uznają Państwo że przetwarzamy Państwa dane niezgodnie
z prawem.
Informacja o przekazywaniu danych do państw trzecich
Nie przekazujemy Pani/Pana danych do państw trzecich.
Informacja o profilowaniu
Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu.
Informacja o dowolności lub obowiązku podania danych
Podanie danych osobowych jest obowiązkiem ustawowym.
- Przejdź do - strona Poprzednia
strona - Przejdź do - strona Następna
strona - Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku Pobierz
PDF - Kontakt z Urzędem